Wat is de meest waardevolle informatie van uw organisatie?

Net als een uniek heerlijke maaltijd bereiden dat bestaat uit verschillende ingrediënten is jouw onderneming als de keuken van een topkok. Die specifieke kruiden of die bijzondere groente kunnen  zomaar het meest belangrijke element zijn voor jouw succesformule. Maar vertel je je bezoekers na of voor het eten het geheime recept? En wat als je bezoeker het recept thuis (beter) kan namaken? Wat als de bezoeker weet waar jij je producten inkoopt en tegen welke marges je deze verkoopt? En wat als de koper weet dat 50% van de omzet bij een bepaalde klant vandaan komt?

Het verkopen van je onderneming kan soms aanvoelen als eenrichtingsverkeer. De koper wil alles weten maar de verkoper wil niet direct alles prijsgeven.  Het moment (de timing) is cruciaal bij het delen van  (vertrouwelijke) informatie. Een indicatieve bieding  is gebaseerd op verstrekte informatie. Maar welke informatie wil je (nog) niet prijsgeven maar is wel noodzakelijk voor koper om een bieding te kunnen uitbrengen. In dit artikel vertellen wij over deze schijnbare tegenstrijdigheid.